تعمیرگاه دوچرخه- چرخ گر

در این مطلب سعی می کنیم انواع تعمیرگاه دوچرخه را بررسی نماییم. مزایا و معایب هر نوع از این تعمیرگاه های دوچرخه را بررسی می نماییم. همچنین در این مطلب به مواردی که باید قبل و هنگام استفاده از خدمات تعمیر دوچرخه به آنها توجه داشته باشید نیز اشاره می کنیم.

چرا پیدا کردن تعمیرگاه دوچرخه سخت شده است؟

دوچرخه وسیله ای است که هم می تواند برای رفت و آمد روزانه مورد استفاده قرار گیرد و هم می تواند برای تفریح و ورزش مورد استفاده باشد. همانطور که در مطلب تعمیر دوچرخه در شهر تهران اشاره کردیم، دوچرخه در گذر زمان کاربری حمل و نقل خود را تا حدی از دست داده است و بیشتر وسیله ای برای تفریح شده است و همانطور که برای خودرو ها تعمیرگاه های متعددی در سطح شهر وجود دارد، پیش تر نیز تعمیر گاه های دوچرخه در هر کوی و برزنی به راحتی یافت می شده اند. با این تغییراتی که بر استفاده از دوچرخه پیش آمده است، به تدریج تعمیرگاه های دوچرخه نیز از رواج افتاده اند و تعداد محدودی از آنها در سطح شهر وجود دارند. از این رو پیدا کردن افرادی که تخصص بالایی در تعمیر دوچرخه داشته باشند سخت تر شده است.

از سوی دیگر با توجه به گسترش استفاده از تعمیرات موتورسیکلت، بسیاری از تعمیرکاران دوچرخه، گرایش به تعمیر موتور سیکلت پیدا کرده اند و تخصص خود در زمینه تعمیر دوچرخه را تا حدی از دست داده اند. هرچند برخی از افراد برای رفع مشکلات ساده دوچرخه خود همچون پنچری و اصلاح طوقه به تعمیرگاه های موتور مراجعه می کنند. اما پیدا کردن متخصص تعمیر دوچرخه در بین تعمیرگاه های موتورسیکلت کمی سخت است!

انواع تعمیرگاه دوچرخه

حالا که تعمیرکاران دوچرخه در سطح شهر کمی کمیاب تر شده اند، پیدا کردن فردی که دوچرخه را بتواند به خوبی تعمیر کند کار حساسی شده است. شما دوچرخه خودتان را دوست دارید و میخواهید آن را به دست فردی که شغلش تعمیر دوچرخه است بسپارید. حال بیایید نگاهی به تعمیرگاه های دوچرخه در سطح شهر بیندازیم. تعمیرگاه های دوچرخه در سطح شهر به چهار حالت تقسیم می شوند.

تعمیرات دوچرخه - چرخ گر
تعمیر دو چرخه یکی از خدمات چرخ گر است

دسته اول تعمیرگاه دوچرخه برند ها

این نوع از تعمیرگاه ها مربوط به گارانتی دوچرخه ها هستند. به عنوان مثال شرکتی که دوچرخه های جاینت را وارد می کند، به دوچرخه هایی که وارد کرده است خدمات پس از فروش ارائه می کند. از مزایای این نوع از تعمیرگاه ها این است که تعمیرکار به زیر و بم دوچرخه های آن برند آشناست و قطعات مورد نیاز هم در اختیار او هست. اما از معایب این نوع تعمیرگاه ها می توان به تعداد کم آنها و دوری آنها از محل زندگی شما اشاره کرد.

مشکل دیگری که در این تعمیرگاه ها ممکن است پیش بیاید این است که ممکن است شما بخواهید دوچرخه شما با قطعه ای ارزان تر اما با همان کاربری تعمیر شود یا تعمیرگاه قطعه مورد نیاز برای تعمیر دوچرخه شما را نداشته باشد. در این صورت شما یا باید متحمل هزینه بالای سفارش قطعه شوید. ممکن است مدت زمان زیادی منتظر بمانید تا قطعه برسد و دوچرخه شما تعمیر شود.

دسته دوم تعمیرگاه معتبر شهری

این نوع تعمیر گاه دوچرخه  وابسته به برند خاصی نیستند و در جای جای شهر نیز حضور دارند. می توانند خدمات مناسب تر و با قیمت بهتری را خدمت شما ارائه کنند. استفاده از قطعات جایگزین با هماهنگی مشتری می تواند هزینه های تعمیرات را برای شما کاهش دهد. دوچرخه های متنوعی برای تعمیر به این نوع از تعمیرگاه دوچرخه مراجعه می کنند. در نتیجه تخصص تعمیرکار در حل مشکلات غیر منتظره نیز بالاتر است و راهکار های خلاقانه و با هزینه مناسبی را می تواند در اختیار شما قرار دهد. از معایب این نوع از تعمیرگاه دوچرخه می توان به این مورد اشاره کرد که تعداد این تعمیرگاه ها در سطح شهر کمی کم است. از این رو ممکن است با محل زندگی شما فاصله داشته باشند.

دسته سوم تعمیرگاه سیار دوچرخه یا تعمیر دوچرخه در محل

ممکن است برای شما این اتفاق پیش آمده باشد که در حین حرکت یا برنامه ای تفریحی دوچرخه شما خراب شده باشد و نتوانید آن را به تعمیرگاه نزدیک منتقل کنید .ممکن است تعمیرگاه های دوچرخه به شما دور باشند. شاید فرصت این را ندارید که دوچرخه ای را که خراب شده است سوار ماشین کنید و به محل تعمیرگاه برسانید. یا ممکن است نیاز داشته باشید دوچرخه شما بدون صرف وقت زیاد سرویس دوره ای شود.

تعمیر دوچرخه در محل می تواند در هر زمانی که شما در نظر داشته باشید و در محلی که مد نظر شماست دوچرخه شما را تعمیر نماید و عموما تعمیرکاران سیار دوچرخه با توجه به تعداد بیشتر مخاطبانشان، دارای ابزار های کاربردی مناسب به همراه خود هستند و می توانند مشکل دوچرخه شما را به صورت کامل بر طرف کنند. اما از معایب این روش تعمیر می توان به این مورد اشاره کرد که ممکن است تعمیر کار برای انجام بخش هایی از تعمیرات که به بدنه دوچرخه مربوط است و یا نیاز به زمان خیلی زیادی دارند، معطل شود و شاید لازم شود برای تعمیر دوچرخه شما را به مغازه خود منتقل کند.

تعمیر دوچرخه در محل- چرخ گر
چرخ گر با تعمیر دوچرخه در محل، اولین ارائه کننده این خدمات در تهران است

دسته چهارم آشنایان و دوستان

در صورتی که دوستی دارید که دوچرخه ای مشابه شما دارد یا مربی دوچرخه سواری شما که بسیار با دوچرخه سر و کار دارد در اطراف خود می شناسید، می توانید از این افراد هم برای تعمیر دوچرخه خود کمک بگیرید و به نوعی تعمیر دوچرخه در محل داشته باشید. با این تفاوت که این نوع از تعمیرات بسیار دوستانه تر است و موجب تقویت دوستی شما می شود. اما این مورد را در نظر داشته باشید که با توجه به تجربه کمتر دوستان و آشنایان نسبت به تعمیر دوچرخه، ممکن است کیفیت تعمیرات آنها چندان با کیفیت تعمیر دوچرخه در تعمیرگاه دوچرخه برابر نباشد.

چه مواردی را باید پیش از تعمیر دوچرخه در تعمیرگاه در نظر داشته باشیم؟

هنگامی که شما به پزشک مراجعه می کنید، قطعا اطلاعاتی از محل درد خود، سوابق بیماری و یا هر موردی که ممکن است باعث شده باشد شما بیمار شده باشید را در ذهن خود مرور می کنید و علائم بیماری را در حضور پزشک مطرح می کند. این امر هنگام مراجعه به تعمیرگاه دوچرخه و یا استفاده از خدمات تعمیر دوچرخه در محل نیز صادق است. شما باید حتما پیش از قرار دادن دوچرخه در برابر تعمیرکار از کلیات مشکل دوچرخه آگاه باشید. باید حتما سوابق تعمیراتی که برای حل آن مشکل انجام شده است را نیز در ذهن خود مرور کرده باشید. در نتیجه از سپردن ارائه توضیحات به فردی غیر از خودتان، به تعمیرکار بپرهیزید.

قطعات قدیمی که به خرابی کنونی دوچرخه شما مرتبط هستند را کنار دست داشته باشید. در صورت نیاز، مشکل دوچرخه با بررسی آنها آشکار ترمی شود. این قطعات ممکن است در کاهش هزینه تعمیرات شما نیز موثر باشند. به این صورت که با باز و بسته کردن چند پیچ و مهره از آن قطعه از خرید قطعات دیگر بی نیاز می شوید.

حتما دوچرخه را تا جایی که به روغنکاری دوچرخه آسیبی نمی رساند تمیز کاری کنید. دوچرخه کثیف هم کار تعمیرکار دوچرخه را سخت می کند و هم ممکن است

ذهنیت تعمیرکار را نسبت به دقت و حساسیت نتیجه نهایی تغییر دهد.

جمع بندی انواع تعمیرگاه دوچرخه

در این مطلب با انواع تعمیرگاه های دوچرخه آشنا شدیم و به بررسی مزایا و معایب هرکدام از آنها پرداختیم. آنچه در درجه اول اهمیت است آن است که دوچرخه شما به بهترین نحو ممکن تعمیر شود. از این رو دریافت مشاوره جهت انتخاب صحیح تعمیرگاه می تواند تضمین کننده کیفیت تعمیر دوچرخه شما باشد. ما در چرخ گر بدون هیچ گونه پیش فرض به شما جهت دریافت بهترین خدمات تعمیر دوچرخه مشاوره می دهیم و شما را راهنمایی می کنیم که بتوانید بهترین روش تعمیر دوچرخه خودتان را انتخاب کنید و با خیال آسوده به دوچرخه سواری و ورزش و تفریح و رفت و آمد بپردازید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا