سرویس دوچرخه چرخ گر

هر وسیله ای، به هر کجای جهان که می رود، تجهیزات وخدمات خود را هم همراه خود به آن شهر و دیار می کشاند. پس از آن تعمیرکاران آن وسیله نیز در همان شهر و دیار مشغول به کار می شوند و تا زمانی که دیگر اثری از آن وسیله در آن شهر نباشد، میتوان تعمیرکاران آن وسیله را در آن شهر دید. اما دوچرخه از کجا به تهران آمد و تعمیر دوچرخه در تهران چه فرایندی را طی کرد و اکنون کجاست؟

دوچرخه و مرکب شیطان

اولین دوچرخه هایی که وارد تهران شد، از طریق فرزندان کاردار انگلیس و در سردر باغ ملی  در معرض دید مردم قرار گرفت. آنچه از این وسیله حمل و نقل به چشم مردم آن زمان وارد شده است، چیزی بوده است که به آن مرکب شیطان گفته اند! اما چرا مرکب شیطان؟ این باور در میان مردم وجود داشته است که تا هنگامی که فردی وسیله ای را نگرفته باشد، آن وسیله نمی تواند به خوبی تعادلش را برقرار کند. حال آنکه دوچرخه هنگام حرکت، نه تنها خود تعادل داشته، بلکه تعادل فردی که سوار بر دوچرخه بوده است را نیز حفظ می کرده است. از این رو میان مردم این روایت منتشر شده است که شیطان تعادل این وسیله را حفظ می کند!

اولین تصویر از زن دوچرخه سوار ایرانی
تصویری از زن دوچرخه سوار ایرانی- چرخ گر

گسترش دوچرخه سواری در تهران

از رواج واردات زیاد دوچرخه در سال های ۱۳۰۴-۱۳۱۰ بسیاری از مردم به استفاده از این وسیله نقلیه سریع روی آوردند. حتی قوانینی برای استفاده از آن منتشر شد. این موضوع به همراه نیاز به دانش دوچرخه سواری باعث شد دوچرخه سواری در تهران ملزم به گرفتن گواهینامه شوند. چندین هزار گواهینامه دوچرخه سواری در سالهای آغازین استفاده از این وسیله نقلیه توسط مردم دریافت شد.

تعمیر دوچرخه،  نیاز دوچرخه سواران

از آنجا که دوچرخه از کالایی لوکس به سمت کالایی مورد استفاده عموم مردم سوق پیدا می کرد و دوچرخه سواری کودکان و دوچرخه سواری بانوان نیز به تدریج در تهران رواج یافت، نیاز به تعمیر دوچرخه ها نیز در شهر تهران شکل گرفت. تعمیر دوچرخه در تهران به کاری تبدیل شد که امروزه تعمیرکاران خودرو چنان شهرتی به آن دارند و افراد با مهارت های مختلف در این زمینه مشغول به فعالیت و ارائه خدمات بودند. کم کم به دلیل مراجعه افراد، مغازه های تعمیر دوچرخه در تهران به وجود آمد و تعمیر دوچرخه در تهران به شغلی پر درآمد تبدیل شد.

سیر تعمیر دوچرخه تا کنون

دوچرخه سواری پس از استفاده از اسب و قاطر در آن زمان از قابل دسترس ترین وسیله ها برای رفت و آمد به حساب می آمد. به همین دلیل تعمیرات آن نیز نیاز به گسترش در نقاط مختلف شهر داشته است.در نقاط مختلف تهران و در هر محله ای تعمیرگاه دوچرخه به وجود آمد. افراد با مراجعه به نزدیک ترین محل تعمیر دوچرخه در تهران مشکلات دوچرخه خود را برطرف می نمودند. با ورود اتومبیل به تهران و آماده سازی خیابان ها و استفاده روز افزون از اتومبیل، کم کم استفاده عمومی از دوچرخه آن هم با شیب و گستردگی شهر تهران کم کم از رواج روز های اولیه خود افتاد و از این رو تعمیر دوچرخه نیز چندان رواج سابق را نداشت و تعمیر دوچرخه جای خود را به تعمیر موتورسیکلت و تعمیر ماشین داد.

بهترین محل ها برای تعمیر دوچرخه در تهران

پس از این سالها، با توجه به این که هر صنفی در شهر تهران برای خود محلی دارد، می توان مرکز اصلی تامین و تعمیر دوچرخه در تهران را میدان گمرک دانست. اما این محل تنها ارائه دهنده این خدمات نیست. با توجه به استفاده تفریحی از دوچرخه در این روزها، اطراف بوستان های شهر تهران نیز عموما می توانید تعمیر گاه های دوچرخه باکیفیتی را پیدا کنید. شما می توانید با قیمت مناسب دوچرخه را به دست این اهالی فن بسپارید و از سلامت آن مطمئن شوید.

تعمیرگاه های گارانتی شرکت های وارد کننده دوچرخه عموما دوچرخه های وارد شده توسط خودشان را تعمیر می کنند. یکی از مکان های مناسب تعمیر دوچرخه در تهران، تعمیرگاه چرخ گر جنب بوستان گفتگو است. ما در چرخ گر به صورت حرفه ای انواع دوچرخه ها را صرف نظر از برند و قدمتشان، مورد بررسی قرار می دهیم.ما به صورت حرفه ای آنها را تعمیر می کنیم تا شما بتوانید لذت دوچرخه سواری را با دوچرخه ای سالم بچشید.

تعمیر دوچرخه در محل- چرخ گر
چرخ گر با تعمیر دوچرخه در محل، اولین ارائه کننده این خدمات در تهران است

تعمیر دوچرخه و تکنولوژی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ابزار های ارتباط جمعی بسیار گسترده شده اند. با استفاده از تکنولوژی می توان در هر نقطه ای از شهر با یک تماس به بهترین خدمات دست یافت. این امر در رابطه با تعمیر دوچرخه در تهران نیز به سهولت قابل تعمیم است. چرخ گر با استفاده از بهترین تعمیرکاران دوچرخه می تواند مشکلات دوچرخه شما را با یک تماس دریافت کند و در صورت امکان با حضور شما در تعمیرگاه چرخ گر این مشکل را بر طرف کند، در صورتی که شما امکان حمل و نقل و جابجایی دوچرخه را نداشته باشید، چرخ گر به محل شما می آید و با تهیه لوازم جانبی مورد نیاز، دوچرخه را برای شما در محل خودتان تعمیر می نماید.

1 در مورد “تعمیر دوچرخه در تهران، تاریخچه و محل های مناسب”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا