آموزش و یادگیری دوچرخه

کودکان حق دارند دوچرخه سواری را یاد بگیرند. از آنجایی که آنها امکان استفاده از خودرو و وسایلی که ما بزرگسالان از آنها استفاده می کنیم را ندارند،کودکان می توانند از دوچرخه استفاده کنند. این وسیله نقلیه کم خطر و جذاب هم تفریح بسیار مناسبی برای کودکان است و آموزش دوچرخه سواری به کودک به او مهارت های جسمی و روحی ارزشمندی را یاد می دهد. علاوه بر این موارد، یادگیری دوچرخه سواری اعتماد به نفس فرزند شما را نیز بسیار بالا می برد.

آموزش دوچرخه سواری به کودک برای اولین بار، خاطره ای است که برای همیه به شیرینی در ذهن شما و فرزندتان باقی می ماند. این فرایند باید فعالیتی مفرح و شاد باشد که برای هر دو شما حس خوب و اعتماد به وجود آورد. سعی کنید این تجربه لذت بخش را با استهلاک و خستگی همراه نکنید.

در این مقاله ساده ترین روش یادگیری دوچرخه سواری را برای شما آماده کرده ایم. پس خودتان را برای یک روز خوب و به یاد ماندنی آماده کنید! اگر به دنبال یادگیری دوچرخه سواری برای خودتان به عنوان یک بزرگسال هستید هم ما مطلبی مجزا در این رابطه داریم که به سادگی این مهارت را به شما آموزش می دهد.

آموزش دوچرخه سواری به کودک چقدر طول می کشد؟

به صورت خلاصه می توان گفت خیر! زمان دقیقی برای این موضوع نمی توان بیان کرد. هر کودک با کودک دیگر متفاوت است. این زمان می تواند به کوتاهی سه ربع ساعت، یا به بلندای چندین هفته باشد. این موضوع به سن، شرایط روحی و جسمی و تجربه های قبلی در راندن وسایل مختلف باشد.

مهمترین موضوع در فرایند آموزش دوچرخه سواری به کودک صبر است! سعی کنید او را به حال خودش بگذارید تا با سرعت مناسب خودش تلاش کند تا اینکه او را هل بدهید و تحت فشار بگذارید. تحت فشار قراردادن کودک آموزش را به جای یک تجربه مفرح و شاد به امری بحرانی و استرس زا تبدیل می نماید. چرخ گر با تجربه بالایی که در این زمینه دارد می تواند این زمان را برای شما بسیار کوتاه کند و فرزندتان حس خوب یادگیری دوچرخه سواری را زیر نظر متخصصان این زمینه تجربه نماید.

دوچرخه کودک

چرخ گر آموزش دوچرخه سواری کودکان بدون چرخ کمکی

بهترین سن برای آموزش دوچرخه سواری به کودک

یاد دادن دوچرخه سواری یکی از ایستگاه های مهم رشد و پیشرفت مهارتی و شخصیتی فرزند شماست. اکثر کودکان بین سنین ۲ تا ۸ سال آمادگی یادگیری دوچرخه سواری را دارند. اما به صورت میانگین می توان گفت پنج سالگی مناسب ترین سن برای یادگیری دوچرخه سواری است. نباید این عدد ها را به صورت قطعی در نظر گرفت، چرا که ممکن است کودک شما بتواند خیلی سریع تر روی دوچرخه های تعادلی تمرین خود را شروع کند و اولین تجربه های خود را با چنین وسایلی آغاز کند.

۵ سالگی، سن طلایی

پارامتر های فیزیکی و روانی متنوعی بر آمادگی فرزند شما برای یادگیری دوچرخه سواری تاثیر می گذارد. در حدود چهار سالگی بسیاری از کودکان توانایی اجرای مراحل و دستورالعمل ها را دارند. علاوه بر این مورد در این سن کودکان توانایی حفظ تعادل و عکس العمل سریع و همچنین مقاومت کافی عضلات پا را برای یادگیری دوچرخه سواری به دست آورده اند.

برای بسیاری از والدین سن مناسب فراگیری دوچرخه سواری برای فرزندشان یک سوال است. اما واقعا جواب صحیحی برای این موضوع وجود ندارد. هر کودکی منحصر به فرد است و با سرعت و زمان متناسب به خودش مهارت آموزی می کند. برخی از کودکان ممکن است برای یاد گرفتن دوچرخه سواری عجله کنند. به خصوص وقتی که یکی از بچه های فامیل را ببیند که می تواند دوچرخه سواری کند و او این مهارت را هنوز یاد نگرفته است.برخی از کودکان هم ممکن است تمایلی به این موضوع نداشته باشند و دوچرخه سواری برایشان موضوع جذابی نباشد. مطمئن باشید اگر فرزندتان به دوچرخه سواری علاقه داشته باشد حتما این اشتیاق را در او خواهید دید!

تمرکز این مطلب بر روی آموزش دوچرخه سواری به کودکان با سن کم است . اما یاد گرفتن این مهارت برای کودکان با سن بالاتر نیز دیر نیست. نوجوانان و کودکان با سن بالاتر نیز می توانند به راحتی دوچرخه سواری را بیاموزند. مخصوصا که در سن آنها مهارت و قدرت بدنی از یک کودک با سن پایین تر بالاتر است.

آموزش دوچرخه سواری به کودک بدون چرخ کمکی

تعداد خیلی زیادی از والدین اولین تجربه های دوچرخه سواری کودکشان را با سه چرخه، دوچرخه دارای چرخ های کمکی یا دوچرخه های بدون رکاب رقم می زنند. اگر به دنبال یاد آموزش دوچرخه سواری به کودکان بدون استفاده از چرخ کمکی هستید، پس خودتان را آماده کنید تا مراحلش را برای شما بیان کنیم:

۱- از چرخ کمکی استفاده نکنید

یاد گرفتن دوچرخه سواری بدون استفاده از چرخ کمکی شاید خیلی عجیب و غریب به نظر برسد. بسیاری از والدینی که اکنون کودکی در سن یادگیری دوچرخه دارند، خودشان با چرخ کمکی این مهارت را آموخته اند. پس اگر شما هم جزو همین والدین هستید، باید بتوانید به خوبی به یاد بیاورید که زمان جدا کردن آن دو چرخ چه میزان ترس به وجودتان راه یافت.
سرچشمه حس ناامیدی از یادگیری راندن دوچرخه شاید از همین چرخ های کمکی شروع شود. خلاف آنچه در تئوری ممکن است به نظر برسد، آنها مانع یادگیری مهارت حفظ تعادل بر روی دوچرخه می شوند.

شاید استفاده از آن چرخ ها در گذشته بسیار مرسوم بوده اند. اما اکنون شرایط فرق کرده است. استفاده از این چرخ های کمکی در قرن بیستم متداول بود اما هرگز آنها بخشی از فرایند یادگیری مهارت راندن دوچرخه نبوده اند. به عنوان جایگزین ما پیشنهاد می کنیم از دوچرخه های حفظ تعادل استفاده کنید. اگر با دوچرخه حفظ تعادل آشنا نیستید با ما همراه باشید تا برایتان به طور کامل توضیح دهیم.

چرخ حفظ تعادل چیست؟

دوچرخه های حفظ تعادل دوچرخه های مخصوص کودکان هستند که بدون پدال و چرخ های کمکی فروخته می شوند. شما می توانید این دوچرخه ها را از فروشگاه های دوچرخه خریداری کنید. اما پیش از این کار بگذارید یک راه حل ساده به شما پیشنهاد بدهم! با جدا کردن پدال های دوچرخه معمولی کودکتان، می توانید آن را به دوچرخه تعادل تبدیل کنید! نگران نباشید. آنها را بعدا دوباره به دوچرخه وصل می کنیم.

کودک برای استفاده از دوچرخه تعادل، روی زین می نشیند و بدون از آنجا که دوچرخه پدال ندارد، باید از پاهایش برای حرکت کردن استفاده کند. در نتیجه برای سرعت گرفتن، کودک شروع به دویدن می کند. به این روش می توانند دوچرخه را سر بدهند و زمانی که به سرعت مورد نظرشان رسید پاهایشان را از زمین جدا کنند و از حرکت کردن دوچرخه در حالی که تعادل دارد لذت ببرند. این تجربه به آنها اعتماد به نفس می دهد که وقتی پایشان را از زمین جدا می کنند، زمین نمی خورند. شاید باور نکنید. اما سخت ترین قسمت فراگیری راندن دوچرخه، همین بحث حفظ تعادل و رکاب نزدن است.

ما در چرخ گر پیشنهاد می کنیم که در مراحل ابتدایی فراگیری مهارت راندن دوچرخه برای کودک بدون کمک گرفتن از چرخ های کمکی باشد. اما استفاده از روش های دیگر هم رد نیم کنیم و شما می توانید از روش های دیگر هم برای آموزش مهارت راندن دوچرخه به فرزندتان استفاده کنید.

۲- اول ایمنی

پیش از شروع آموزش مهارد راندن دوچرخه به فرزندتان، مطمئن شوید که شرایط امنی را برای این کار فراهم کرده اید. وقتی صحبت از امنیت در دوچرخه سواری می شود، کلاه ایمنی در اولویت اول قرار می گرید.

کلاه دوچرخه سواری مناسب کودک

کلاه مناسب دوچرخه سواری کودک- چرخ گر

انتخاب کلاه به اندازه سایز فرزندتان

داشتن کلاه دوچرخه یک باید است. کلاه مغز کودک شما را هنگام وارد شدن ضربه امن نگه می دارد و می تواند در حوادث جانش را نجات دهد. اما داشتن کلاهی که اندازه نیست هم می تواند به اندازه نداشتن کلاه خطرناک باشد. کلاه تنگ روی سر کودک ناراحت است و ممکن است دوست نداشته باشد آن را روی سرش بگذارد. از طرف دیگر کلاه خیلی گشاد هم انقدر شل می شود که هنگام وارد شدن ضربه شاید نتواند جلوی آن را بگیرد. برای همین خرید کلاه با سایز مناسب بسیار حائز اهمیت است.

برای انتخاب سایز کلاه دوچرخه سواری با یک متر خیاطی، بزرگترین بخش دور سر کودکتان را اندازه بگیرید. این اندازه معمولا حدود دو سانت بالاتر از ابروی اوست. وقت خرید کلاه دوچرخه، این عدد را با سایز کلاه تطبیق دهید.

استفاده از کلاه دوچرخه سواری در برخی از ایالت های آمریکا به صورت قانونی مورد تاکید قرار گرفته است و کودکان زیر ۱۶ سال اگر کلاه ایمنی نداشته باشند مرتکب جرم شده اند.

چطور کلاه دوچرخه سواری را درست روی سر بگذاریم؟

یک کلاه با سایز مناسب باید به میزان مناسبی پیشانی کودک را بپوشاند. پس از گذاشتن کلاه روی سر رزندتان از او بخواهید بالا را نگاه کند. او باید بتواند لبه کلاه را به راحتی بدون جابجا کردن کلاه بر روی سرش ببیند. وقتی بند های کلاه به زیر چانه بسته می شود، نباید انقدری سفت شود که دهان باز نشود یا نارحاتی ایجاد کند، از طرف دیگر هم نباید انقدر شل باشد که بیش ار دو انگشت بین طناب و چانه فرزندتان فاصله بیفتد.

۳- محل مناسب آموزش دوچرخه سواری به کودکان

انتخاب محل مناسب برای آموزش دوچرخه سواری به کودکان از الزامات این آموزش است. محل های مناسب، فضاهای باز محلی، مسیر های دوچرخه داخل پارک ها، پیاده رو ها و زمین های بازی مخصوص دوچرخه در محلات است. کودکان همیشه باید هنگام یادگیری راندن دوچرخه در پیاده رو ها و مسیر های عمومی تحت نظر والدین باشند والدین وظیفه حفاظت از کودک در برابر خودرو ها، عابرین پیاده و سایر دوچرخه سواران را بر عهده دارند.

حتی اگر در مسیری اختصاصی در حال آموزش این مهارت هستید، باید حواس جمع باشید و به کودکتان توجه کنید. اگر محل شما دروازه ای برای کنترل ورود خودرو ندارد، باید مراقب باشید که خودرویی به صورت ناگهانی وارد مسیر دوچرخه سواری فرزندتان نشود. مطمئن شوید که همه ساکنین منزل متوجه این موضوع هستند که شما در حال آموزش دوچرخه سواری هستید تا به اشتباه و با سرعت در آن منطقه رانندگی نکنند.

آیا خیابان برای آموزش دوچرخه سواری به کودکان مناسب است؟

خیابان ها محل مناسبی برای آموزش مهارت راندن دوچرخه نیستند. و این موضوع آنقدر به آموزش نیاز دارد که به زمانی جداگانه و شاید بیشتر از یمان آموزش راندن دوچرخه نیاز داشته باشد. پس سعی کنید کودک خود را در محلی دور از خیابان آموزش دهید. کودکان زیر ۱۰ سال به میزانی از درک محیطی نرسیده اند که بتوانند به خوبی به موارد مهاجم محیطی در خیابان واکنش نشان دهند. تا قبل از این سن آنها باید در مسیر های عابر پیاده و مسیر های ویژه دوچرخه سواری تمرین کنند.

چمن و شن یاد نرم و جذاب باشند. اما از آنجا که جلو بردن دوچرخه در این مسیر ها سخت است و برخی موانع غیر منتظره ممکن است در چمن و شن پیدا شود، به هیچ وجه برای کودک دوچرخه سوار در حال آموزش مناسب نیستند. مسیر های صاف و هموار با سطحی صاف همیشه برای یاد گیری این مهارت توصیه شده اند.

آموزش دوچرخه سواری کودکان -چرخ گر

انتخاب محل مناسب برای آموزش دوچرخه سواری به کودکان

۴- سایز مناسب دوچرخه

سایز دوچرخه هنگام آموزش دوچرخه سواری به کودکان بسیار اهمیت دارد. دوچرخه خیلی بزرگ یا خیلی سنگین می تواند خطرناک و مانع یاد گیری فرزندتان شود. سایزبندی دوچرخه کودک کمی با سایزبندی دوچرخه بزرگسالان متفاوت است. در این زمینه به خوبی تحقیق کنید و سایز مناسب کودک خود را خریداری کنید. متخصصین چرخ گر برای ارائه مشاوره در زمینه خرید دوچرخه به شما همواره آماده هستند.

۵- ارتفاع مناسب زین

برای تازه کاران، ارتفاع زین از مهمترین مسائل است. اگر میخواهید راندرن دوچرخه را روی یک دوچرخه واقعی تمرین کنید، زین را کمی پایین بیاورید و پدال ها را جدا کنید. باید ارتفاع زین به میزانی باشد که کودک بتواند روی زین بنشیند و پایش به راحتی روی زمین قرار بگیرد و ضمن حفظ تعادل خود را به جلو هل بدهد.

وقتی که فرزندتان در حفظ تعادل مهارت پیدا کرد و تصمیم گرفتید پدال را دوباره به دوچرخه اضافه کنید، باید دوباره ارتفاع زین را بالا بیاورید. تنظیم این ارتفاع باید به گونه ای باشد که کودک هنگام نشستن بر روی زین با پنجه پا بر روی زمین تعادلش را حفظ کند. وقتی که کودک به اندازه کافی برای راندن دوچرخه اعتماد به نفس پیدا کرد، بالا بردن زین باعث می شود که کمتر برای حفظ تعادل از پاهایش استفاده کند و تعادل را با راندن حفظ کند.

تنظیم ارتفاع زین در مونتاژ دوچرخه- چرخ گر

پس از تکمیل مونتاژ، ارتفاع زین را برای استفاده سالم از دوچرخه تنظیم کنید

۶- لاستیک ها را به خوبی باد کنید

مطمئن شوید لاستیک ها به اندازه کافی باد دارد. لاستیک پنچر یادگیری دوچرخه سواری را سخت می کند. برخی از دوچرخه های کودک از لاستیک های پلاستیکی استفاده می کنند. این دوچرخه ها برای استفاده داخلی مناسبند. برای استفاده از دوچرخه در بیرون از منزل، حتما از دوچرخه های تیوبی استفاده کنید و مطمئن شوید که به اندازه کافی باد دارند. معمولا بر روی بدنه تیوب ها میزان فشار مناسب نوشته می شود. اما شما نیازی نیست که باد چرخ ها را بسیار زیاد کنید. لاستیک باید با فشار انگشت شصت شما مقدار کمی داخل برود. شما می توانید تنظیم کردن و تعمیر دوچرخه فرزندتان را به چرخ گر بسپارید تا هرگز ایرادات دوچرخه فرزندتان مانعی برای یاد گرفتن دوچرخه سواری او نباشد

۷-سوار و پیاده شدن از دوچرخه را تمرین کنید

سوار و پیاده شدن از دوچرخه چندان که به نظر می رسد ساده نیست! شما به عنوان فردی بزرگسال که سالهاست دوچرخه سواری را یاد گرفته اید ممکن است حتی به این موضوع فکر نکنید اما این موضوع برای کودک تجربه ای جدید است!

بسیاری از کودکان برای سوار و پیاده شدن از دوچرخه به مدتی تمرین نیاز داشته باشند. برای راحت تر شدن تمرین در دفعات اول، می توانید دوچرخه را به مقدار کمی بخوابانید تا کودک بتواند به راحتی سوار شود. فرزندتان را به این موضوع تشویق کنید تا به خوبی این کار را تمرین کند. اما اگر با تمرین هم کودک نتوانست به راحتی سوار و پیاده شود، پس شاید سایز دوچرخه ای که با آن تمرین می کنید اندازه کودک نیست.

دوچرخه ای که پدالش برای آموزش جدا شده است- چرخ گر

دوچرخه ای که پدالش برای آموزش جدا شده است- چرخ گر

۸- سر خوردن با نوک پا را تمرین کنید

یاد گرفتن این تکنیک پیش از اینکه کودک بخواهد با پدال آموزش دوچرخه سواری ببیند اهمیت بالایی دارد. بسیاری از بزرگسالان و کودکان بدون اینکه بدانند قبل از رانندگی با پدال این تمرین را انجام می دهند. برای تمرین این موضوع روی یک دوچرخه کامل، باید پدال های دوچرخه را از آن جدا کنید. کودک باید روی دوچرخه بدون پدال یا دوچرخه های تعادل بنشیند. از او بخواهید که فرمان را به خوبی نگه دارد، در همین شرایط با پا خودش را کمی به عقب و جلو هل بدهد.

سعی کنید در ابتدا کودک هنگام حرکت کردن حالت قدم زدن یا دویدن داشته باشد. فرض کنید که با حالت بی وزنی در حال راه رفتن بر روی ماه است و با جلو رفتن دوچرخه، کم کم بر روی زمین قدم می گذارد. اما این قدم گذاشتن با کمی فاصله است.

از کودک بخواهید که هنگام تمرین این تکنیک به جای نگاه کردن به پاهایش به جلو نگاه کند. وقتی به جلو نگاه می کنید سعی میکنید که مستقیم حرکت کنید و سرتان بالا باشد. تنها روش تقویت این مهارت تمرین است! روبروی کودک دوچرخه سوار بایستید و به عقب راه بروید و از کودک بخواهید در حالی که به شما نگاه می کند همراه شما با دوچرخه جلو بیاید. یک بازی جالب این است که در حالی که به سمت شما حرکت می کند با انگشتتان عدد هایی ا نشان بدهید و از او بخواهید عدد ها را بلند برایتان بخواند.

آموزش سر خوردن با دوچرخه- چرخ گر

آموزش سر خوردن با دوچرخه برای آموزش دوچرخه سواری به کودکان- چرخ گر

۹- سر خوردن از نقطه ای به نقطه دیگر را تمرین کنید

مرحله بعدی این است که بدون اینکه کودک پایش را روی زمین بگذارد از نقطه ای به نقطه دیگر سر بخورد. این تمرین به این صورت است که کودک با سریع راه رفتن یا دویدن با دوچرخه به سرعت مناسبی می رسد و پس از رسیدن به سرعت مناسب، پاهایش را از زمین بر می دارد تا به نقطه مورد نظر برسد. این تمرین باعث می شود کودک مطمئن شود که با رسیدن به سرعت مناسبی، دوچرخه خودش تعادل او را حفظ می کند و این امر به او اعتماد به نفس کافی برای راندن دوچرخه را می دهد.

شاید این موضوع در اوایل تمرین خیلی سریع اتفاق نیفتد، اما با تمرین و تلاش و تشویق شما، کودک حتما به این موضوع عادت می کند و با کسب اعتماد کافی، از سر خوردن بر روی دوچرخه لذت می برد.

۱۰- تمرین چرخاندن فرمان و دورزدن در حال سر خوردن

بعد از ایجاد حس اعتماد به نفس در کودک، می توانید از او بخواهید کمی ویراژ بدهد! یک مسیر قوس دار درست کنید و از کودک بخواهید که در حال سر خوردن با دوچرخه از آن مسیر تبعیت کند. بازی دیگر دنبال بازی است. به کودک بگویید با دوچرخه شما را دنبال کند و خودتان در مسیری پیچ دار حرکت کنید که کودک هم به دنبال شما بیاید. بازی های مهیج و خنده دار این مرحله را بسیار لذت بخش و جذاب می کند.

۱۱- وقت پدال است!

وقتی کودک به اندازه ای اعتماد به نفس پیدا کرد که خودش به راحتی بدون پدال، تعادلش را حفظ کند و بتواند کمی سر بخورد و مسیر های پیچ دار را طی کند، زمان معرفی کردن پدال رسیده است! اگر آنها را از دوچرخه جدا کرده اید پدال را دوباره برگردانید، یا اگر از دوچرخه های تعادل استفاده میکنید برای آموزش دوچرخه سواری به کودکان باید یک دوچرخه کامل و واقعی بگیرید.

برای شروع کار با پدال، از کودک بخواهید روی دوچرخه بنشیند و دوچرخه را ثابت نگه دارید که تعادلش به هم نخورد، سپس از کودک بخواهید که پاهایش را روی پدال ها بگذارد. از او بخواهید که به جای نگاه کردن به پاهایش، جلو را نگاه کند. عموما نگاه کردن به پاها باعث می شود کودک فرمان را به جهتی بچرخاند و این موضوع تعادلش را به هم می زند. سعی کنید جلوی این موضوع را بگیرید.

وقتی کودک به پدال و نشستن روی دوچرخه با پدال عادت کرد، از او بخواهید جلو برود و وقتی که به سرعت مناسبی رسید او را رها کنید که خودش تعادلش را حفظ کند و به جلو حرکت کند. سعی کنید وقتی که خودش پدال می زند او را رها کنید که خودش تعادلش را حفظ کند. اما همچنان مراقب باشید که زمین نخورد و به او حس امنیت بدهید.

از خوشحالی فرزندتان را رها نکنید!

بچه ها هنگامی که اولین بار پدال می زنند حس اعتماد به نفس خوبی پیدا می کنند. اما وقتی شما کنارشان نباشید، سریع این حس به اضطراب تبدیل می شود. شاید خاطره این اضطراب از کودکی در ذهن شما هم مانده باشد که بدون هیچ حمایتی در حال انجام دادن کاری بسیار حساس و جدید هستید! در این لحظه باید حس آزادی راندن دوچرخه به صورت تنها را به او بدهید در حالی که او را دنبال می کنید و به او اطمینان می دهید که اگر تعادلش به هم خورد او را خواهید گرفت.

مسیر های رفت و برگشت را به این ترتیب تمرین کنید تا زمانی که کودک خودش بتواند بدون کمک دوچرخه سواری را با پدال آغاز کند. پس از آن باید تمریناتی را که برای افزایش مهارت دوچرخه سواری بدون پدال پیش از این تمرین کردید را دوباره با پدال انجام دهید. بازی های دنبال کردن و مسیر پر پیچ و خم بازی های خوبی برای این تمرین هستند.

رانندگی با پدال و پیچیدن تمرین های سختی برای مراحل اولیه آموزش کودکان است. اما با تمرین می توانید این مهارت را در کودک نهادینه کنید و به ترتیب مهارت های بعدی را نی به او بیاموزید.

پدال زدن برای آموزش دوچرخه سواری به کودکان- چرخ گر

پدری که به فرزند خود آموزش دوچرخه سواری می دهد – چرخ گر

۱۲- شروع و توقف را با او تمرین کنید

شروع رانندگی را در مسیر های هموار تمرین کنید. این مراحل را برای تمرین شروع دوچرخه سواری طی کنید:

  • فرزندتان را بر روی صندلی دوچرخه بنشانید
  • یکی از پاها روی زمین باشد و پای دیگر روی پدال دوچرخه
  • پای روی پدال باید به وضعیتی که عقربه روی ساعت ۱ یا ۲ دارد در بیاید
  • از کودک بخواهید پایش را خیلی محکم روی پدال فشار دهد
  • و تمام! از راندنش لذت ببرید!

برای متوقف کردن دوچرخه، در اوایل کار، کودک سعی می کند با قراردادن پایش بر روی زمین خود را متوقف کند. اما با پدال کمی این موضوع پیچیده می شود. باید به او ترمز کردن با دسته ترمز را یاد بدهید. ابتدا کودک را در حالی که دو دستش روی فرمان است به لو هل بدهید و از او بخواهید همزمان هم فرمان را نگه دارد و هم دستش روی دسته ترمز باشد و زمانی که گفتید ترمز را فشار دهد تا دوچرخه بایستد.

جمع بندی آموزش دوچرخه سواری به کودکان بدون چرخ کمکی

ما در این مقاله تمام تلاشمان را کردیم که ساده ترین روش و کلیدی ترین نکات آموزش دوچرخه سوای برای کودکان را برای شما بیان کنیم. امیدواریم که این مطلب مفصل ما را خسته نکرده باشد و توضیحات به اندازه ای بوده باشد که بتوانید با خیالی راحت مسیر آموزش دوچرخه سواری به کودکان را برای فرزندان خود پیاده سازی نمایید. بخش آموزش چرخ گر در صورت نیاز شما به راهنمایی در این زمینه، در خدمت شماست و می توانید با مشاوران ما در زمینه آموزش دوچرخه سواری تماس حاصل نمایید و از دوره های آموزشی خصوصی و عمومی چرخ گر در این زمینه بهره مند شوید.

اگر به دنبال آموزش دوچرخه سواری برای بزرگسالان هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش دوچرخه سواری به بزرگسال را نیز در بلاگ مطالعه نمایید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا